Wyniki finansowe Ten Square Games za 1Q 2019

22 maja 2019 r.

Ten Square Games, grupa zajmująca się produkcją i dystrybucją gier w modelu Free to Play (F2P) opublikowała raport kwartalny za 1Q 2019. Skonsolidowane przychody Grupy za 1Q 2019 wyniosły 45,3 mln PLN, co oznacza wzrost o 215% w porównaniu do 14,4 mln PLN w 1Q 2018, a skonsolidowany zysk netto wyniósł 10,4 mln PLN i był wyższy r/r o o 107% r/r (5,4 mln PLN w 1Q 2018). Zysk EBITDA wyniósł 12,5 mln PLN, co oznacza wzrost o 94% w porównaniu do 1Q 2018, kiedy wyniósł 6,4 mln PLN.

Najważniejsza gra w portfolio Ten Square Games – hitowa gra „Fishing Clash” wygenerowała przez pierwsze trzy miesiące bieżącego roku przychód w wysokości 37,5 mln PLN, co oznacza prawie pięciokrotny wzrost w porównaniu do 1Q2018, kiedy wyniosły 7,6 mln PLN. Jednocześnie dynamicznie wzrosła średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) dla tej gry. Obecnie wynosi ok. 2 mln użytkowników, wobec 1,2 mln w 1Q 2018.

Gra „Let’s Fish” wygenerowała w 1Q2019 przychód na poziomie 4,1 mln PLN (wobec 3,7 mln PLN w 1Q2018, +10% r/r) Kolejna gra – „Wild Hunt” przyniosła w pierwszym kwartale 2019 2,4 mln PLN przychodów (rok wcześniej 0,7 mln PLN, +242% r/r).

Koszty kampanii marketingowych w 1Q 2019 wyniosły 15,4 mln PLN w porównaniu do 1,7 mln PLN w analogicznym okresie poprzedniego roku. W raportowanym okresie z wydatków marketingowych kwota 15 mln PLN przypadła na promocję gry „Fishing Clash” a 0,4 mln PLN na promocję tytułu „Wild Hunt”.

Największymi rynkami odbiorców gier Ten Square Games są: Europa 42,1% i Ameryka Północna 41,6% oraz Azja 11%. Głównym źródłem przychodów są przychody ze sprzedaży związane z mikropłatnościami: 95,7%, wyświetlane reklam w grze: 2,5 %, oraz umowy licencyjne: 1,8%.

„Pierwszy kwartał 2019 to powrót gry Fishing Clash na ścieżkę wzrostową w związku z dalszym rozwojem produktu i zapowiadanym zwiększeniem budżetów marketingowych. Gra jest przez nas cały czas rozwijana i uatrakcyjniana, m.in. poprzez wprowadzanie nowych elementów, funkcjonalności i ulepszeń takich jak nowe rodzaje ryb i nowe łowiska. Efekty naszych działań są widoczne w przychodach – luty, marzec i kwiecień były oprócz października 2018 najlepszymi miesiącami w historii gry. Gry Let’s Fish oraz Wild Hunt stabilnie się rozwijają, notując wzrosty przychodów rok do roku. Zgodnie z zapowiedziami w kwietniu br. uruchomiliśmy fazę soft launch gry Golf Rush – gra jest obecnie dostępna na pięciu rynkach: w Polsce, Australii, Brazylii, Indonezji oraz we Włoszech. Druga połowa roku również zapowiada się interesująco. Kolejne nasze plany to gry z obszaru hobby oraz dwie gry dla kobiet” mówi Arkadiusz Pernal Wiceprezes Zarządu Ten Square Games.

Zarząd Ten Square Games S.A., zgodnie z polityką dywidendową zarekomendował wypłacenie kwoty 27,3 mln PLN z zysku osiągniętego w 2018 roku w formie dywidendy (3,78 na akcję). Planowany dzień dywidendy to 5 czerwca 2019 a dzień wypłaty dywidendy na 19 czerwca 2019 r. Na dzień 24 maja br. zaplanowano Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki, na którym akcjonariusze podejmą decyzję dotyczącą wypłaty dywidendy za 2018 rok.

***

Ten Square Games S.A. to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala.

Ten Square Games specjalizuje się w grach o tematyce hobbystycznej. Produkuje i wydaje gry w modelu free-to-play, zarabiając na mikropłatnościach (za uzyskanie odpłatnych funkcjonalności w grze) i reklamach. Gry Ten Square Games oferowane są na najistotniejszych platformach mobilnych – iOS oraz Android oraz poprzez portale internetowe.

Ten Square Games stworzyła do tej pory ponad 200 gier. Najbardziej znanymi projektami są Let’s Fish oraz Fishing Clash – obecnie najpopularniejsza gra wędkarska na świecie.

W kwietniu 2018 roku spółka Ten Square Games przeprowadziła publiczną emisję akcji (IPO). Wartość oferty wyniosła ponad 94 mln PLN. W dniu 11 maja 2018 roku akcje Ten Square Games zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 15 czerwca 2018 spółka dołączyła do indeksu sWIG80, a 18 marca 2019 do nowego sektorowego indeksu na GPW skupiającego producentów gier – WIG.Games.

Więcej informacji: https://tensquaregames.com/investors/

Twitter @TenSquareGames

Kontakt dla mediów: Piotr Piotrowski, cc group tel. +48 697613010, piotr.piotrowski@ccgroup.pl

 

 

 

Loading...