Aktualności.

2020

Wyniki finansowe Ten Square Games za 1-3Q 2019.

14 sty 20
6 minuty

26 listopada 2019 r.

Grupa Kapitałowa Ten Square Games, zajmująca się produkcją i dystrybucją gier w modelu Free to Play (F2P) opublikowała raport za 3Q 2019. Skonsolidowane przychody Grupy w tym okresie wyniosły 162,8 mln PLN, co oznacza wzrost o ponad 120% w porównaniu do 1-3Q 2018, kiedy wyniosły 73,7 mln PLN. EBITDA w okresie
1-3Q 2019 wyniosła 51 mln PLN (w okresie 1-3Q 2018 28,3 mln PLN, +80% r/r). Zysk netto Ten Square Games po 9 miesiącach 2019 wyniósł 41,6 mln PLN wobec 22,8 mln PLN rok wcześniej (+82% r/r).

W samym 3Q 2019 przychody Ten Square Games wyniosły 67,7 mln PLN (+91% r/r), EBITDA 22,1 mln PLN (+70% r/r), a zysk netto 18,1 mln PLN (+77% r/r). 

Wzrost przychodów Grupy w 1-3Q 2019 jest efektem dalszego wzrostu popularności flagowej gry spółki – Fishing Clash. Gra wygenerowała w tym okresie 138,6 mln PLN przychodów, co oznacza wzrost wielkości przychodów
z gry o 84,7 mln PLN w porównaniu do 1-3Q 2018, kiedy wyniosły one 53,9 mln PLN. Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) gry w okresie 1-3Q 2019 wyniosła ok. 1,8 mln użytkowników, w porównaniu do ok. 1,5 mln w porównywalnym okresie roku ubiegłego. Wydatki marketingowe na grę Fishing Clash wyniosły
w trzech kwartałach br. ok. 50 mln PLN. 

W okresie sierpień – październik przychody wygenerowane przez Fishing Clash w każdym z tych miesięcy przekroczyły poziom 20 mln PLN (20,4 mln PLN w sierpniu, 20,7 mln PLN we wrześniu, osiągając rekordowy poziom 21,7 mln PLN w październiku 2019). Wydatki marketingowe na tę grę wyniosły po około 7,5 mln PLN
w sierpniu i wrześniu, oraz 6,1 mln PLN w październiku. Spowolnienie nakładów marketingowych w październiku jest związane z „sezonowością” rynku – dużo większymi nakładami na marketing ze strony e-commerce w okresie przedświątecznym, a co za tym idzie coraz wyższym jednostkowym kosztem pozyskania użytkownika. 

Gra „Let’s Fish” wygenerowała podobny poziom przychodów jak zanotowany w ubiegłym roku (11 mln PLN
w okresie 1-3Q 2019 wobec 11,7 mln PLN w 1-3Q 2018). Gra „Wild Hunt” przyniosła w okresie 1-3Q 2019 6,9 mln PLN przychodów (wobec 2,9 mln PLN rok wcześniej). 

Struktura geograficzna przychodów Ten Square Games w okresie 1-3Q 2019 była następująca: Ameryka Płn. 42,4%, Europa 40,1% oraz Azja 12,9%, pozostałe rynki 4,6%. Największa część przychodów Ten Square Games generowana jest z mikropłatności w grach (In App purchases). 

„Od sierpnia br. przychody Fishing Clash przekraczają 20 mln PLN miesięcznie. Gra jest rozwijana a wydatki na user acquisition odpowiednio skalowane, co przynosi wymierne efekty przychodowe. Performance Fishing Clash potwierdza, że nasze podejście dotyczące skalowania wydatków marketingowych na tę grę jest optymalne. Oprócz tego, na przełomie września i października przeprowadziliśmy testową kampanię reklamową
w tematycznych kanałach telewizyjnych w USA. Obecnie jesteśmy na etapie oceny efektów tej kampanii – mówi Maciej Popowicz, Prezes Zarządu Ten Square Games. 

Zgodnie z zapowiedziami, w październiku i listopadzie uruchomiliśmy w fazie soft launch na Androidzie trzy nasze nowe gry – dwie gry kobiece: Flip This House i SoliTales oraz nową myśliwską grę hobbystyczną – Hunting Clash, bazującą na naszych doświadczeniach outdoorowo-symulacyjnych i związanych z mechaniką gry Fishing Clash. Obecnie pracujemy nad weryfikacją poprawności i stabilności działania gier oraz wprowadzaniem niezbędnych poprawek i ulepszeń. Soft launch przeprowadzany jest na kilku wybranych rynkach i może trwać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Z kolei gra Golf Rush przechodzi obecnie fazę przemodelowania warstwy graficznej oraz interfejsu rozgrywki – mówi Maciej Popowicz. 

Prowadzimy także cały czas z naszym partnerem – Netease – prace związane z uruchomieniem Fishing Clash na rynku chińskim. Proces uzyskiwania licencji trwa. W III kwartale przeprowadziliśmy testy technologiczne na platformie iOS dla tego rynku. Testy zakończyły się sukcesem i wygenerowały niewielki przychód dla Grupy. Obecnie, po zakończeniu testów i czasowym wyłączeniu płatności, przychody z tego rynku nie są generowane – dodaje Maciej Popowicz.  

W najbliższych kwartałach wpływ na nasze wyniki będzie miał przede wszystkim dalszy rozwój Fishing Clash. Cały czas mamy pomysły jak tę grę uatrakcyjniać i rozwijać poprzez zoptymalizowane live-opsy, czy też poszerzanie funkcjonalności, w tym wprowadzanie nowych łowisk i wędek – podsumowuje Maciej Popowicz. 

Spółka otrzymała pod koniec września br. pozytywną interpretację indywidualną z Krajowej Informacji Skarbowej w zakresie ujmowania kosztów związanych z kwalifikowanymi prawami własności intelektualnej umożliwiającymi stosowanie ulgi IP Box. KIS nie wydał natomiast interpretacji dotyczącej kwalifikacji uzyskiwanych przychodów. 

Rozpoczęliśmy prace związane z wdrażaniem stosowania ulgi IP BOX, nie podjęliśmy jednak jeszcze ostatecznej decyzji dotyczącej modelu rozliczania ulgi i w związku z tym, wyliczenie podatku za III kwartały 2019 nie zawiera potencjalnej korzyści w postaci ulgi IP BOX. Wspólnie z doradcami prowadzimy prace nad wypracowaniem odpowiedniego modelu kalkulacji ulgi. Zwracam też uwagę, że rozliczenie tej ulgi jest możliwe od dnia 1 stycznia br. – w momencie podjęcia finalnych decyzji co do zakresu jej stosowania, rozliczenie obejmie cały 2019 rok – mówi Magdalena Jurewicz, Członek zarządu ds. finansowych Ten Square Games S.A.

* * *

Ten Square Games S.A. to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala. 

Ten Square Games specjalizuje się w grach o tematyce hobbystycznej. Produkuje i wydaje gry w modelu free-to-play, zarabiając na mikropłatnościach (za uzyskanie odpłatnych funkcjonalności w grze) i reklamach. Gry Ten Square Games oferowane są na najistotniejszych platformach mobilnych – iOS oraz Android oraz poprzez portale internetowe. 

Ten Square Games stworzyła do tej pory ponad 200 gier. Najbardziej znanymi projektami są Fishing Clash – obecnie najpopularniejsza gra wędkarska na świecie – oraz Let’s Fish. 

W kwietniu 2018 roku spółka Ten Square Games przeprowadziła publiczną emisję akcji (IPO). Wartość oferty wyniosła ponad 94 mln PLN. W dniu 11 maja 2018 roku akcje Ten Square Games zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 15 czerwca 2018 spółka dołączyła do indeksu sWIG80, a 18 marca 2019 do nowego sektorowego indeksu na GPW skupiającego producentów gier –  WIG.Games. Od 23 września 2019 akcje Ten Square Games S.A. wchodzą w skład indeksu mWIG40.

Więcej informacji: https://tensquaregames.com/investors/

Twitter @TenSquareGames

Kontakt dla mediów: Piotr Piotrowski, cc group
tel. +48 697613010, piotr.piotrowski@ccgroup.pl

zobacz także .

05 sty 21

Ten Square Games: wstępne wyniki sprzedażowe po czwartym kwartale 2020

Wrocław, 5 stycznia 2021 Szacunkowe skonsolidowane przychody Ten Square Games S.A., bez uwzględnienia przychodu odroczonego…

czytaj więcej
20 lis 23

Grupa Ten Square Games z solidnym wzrostem wyników w 3 kw. 2023 r. ogłasza program skupu akcji własnych o wartości do 115 mln PLN w 2024 r.

Grupa Ten Square Games (TSG) zaraportowała w 3. kwartale 2023 roku rekordowy kwartalny wynik na…

czytaj więcej
09 maj 18

Ten Square Games zadebiutuje na głównym rynku GPW w piątek 11 maja

09 maja 2018 r. Już w najbliższy piątek, 11 maja, akcje Ten Square Games zadebiutują…

czytaj więcej